Algemene Vragen & Onze Antwoorden

  • Wat is WestwingNow?

    WestwingNow is jouw nieuwe interieurshop met een vast assortiment. Hier kun je altijd en in alle rust uit een brede collectie producten shoppen. Wanneer je bijvoorbeeld naar dat ene specifieke product op zoek bent, kun je het hier in no time vinden en heb je het bovendien binnen enkele dagen in huis. De meeste producten worden namelijk al binnen 2-4 dagen bij je thuis afgeleverd.

    Natuurlijk bieden wij jou bij WestwingNow ook veel inspiratie: onder het kopje “WestwingNow Looks” kan je veel woonstijlen vinden die speciaal door onze interieurexperts zijn uitgezocht om jou te inspireren. En al deze items zijn ook direct te bestellen – makkelijk toch? Veel plezier bij het inrichten van je huis!

  • Wat is het verschil tussen WestwingNow en Westwing?

    Westwing Home & Living biedt jou met de shopping club www.westwing.nlwww.westwing.nl/c/ en de online interieurshop www.westwing.nl www.westwing.nl alles voor een stijlvolle inrichting van jouw huis.


Jouw vragen over Accountinstellingen & Onze Antwoorden

  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Je bent je wachtwoord vergeten? Geen probleem - klik op de inlog pagina op "wachtwoord vergeten" en vul in het lege veld het e-mailadres in, dat je voor jouw registratie bij Westwing gebruikt hebt. Wij versturen vervolgens een link naar het opgegeven e-mailadres. Als je klikt op deze link en vervolgens bevestigd, kun je voor jouw account zelfstandig een nieuw wachtwoord opgeven.

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

    Je kunt jouw wachtwoord te allen tijde veranderen. Je dient je hiervoor in te loggen bij Westwing, klik vervolgens op "Welkom,...." en vervolgens op "Mijn inloggegevens" (linksboven op de website). Onder "wachtwoord veranderen" vul je in het eerste vrije veld je huidige wachtwoord en direct daaronder het nieuwe wachtwoord in. Ter bevestiging van jouw nieuwe wachtwoord dien je afsluitend nogmaals op "wachtwoord bevestigen" te klikken.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres veranderen?

    Je kunt jouw e-mailadres snel en eenvoudig veranderen. Je dient je hiervoor in te loggen bij Westwing en vervolgens te klikken op "Welkom,...." en op "Mijn inloggegevens" (linksboven op de website), hier kun je onder contactinformatie jouw e-mailadres zien. Je wijzigt je e-mailadres door in het veld "e-mail" een nieuw e-mailadres in te voeren. Klik vervolgens onderaan op de button "opslaan".

  • Zijn mijn persoonsgegevens bij Westwing beschermd?

    Wij hechten veel belang aan de veiligheid van jouw gegevens en behandelen ze volgens de strenge eisen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Telemediawet. Heb je nog meer vragen over dit onderwerp? Mail dan naar onze klantenservice.

  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Je kunt eenvoudig zelf jouw nieuwsbriefinstellingen aanpassen. Mocht je jouw account volledig willen verwijderen, stuur dan een mail naar klantenservice met daarin duidelijk vermeld het e-mailadres waarop je de nieuwsbrieven ontvangt.


Jouw Vragen over Bestellingen & Onze Antwoorden

  • Hoe kan ik bij WestwingNow bestellen?

    Bestellen bij Westwing is heel eenvoudig. Wanneer je jouw favoriete producten in jouw winkelmandje hebt geplaatst en eventuele vouchers aan je bestelling hebt toegevoegd, klik op de knop "Naar kassa". Wanneer je voor het eerst bij Westwing bestelt, opent zich een nieuw venster waar om jouw rekeningnummer en afleveradres wordt gevraagd. Ook kun je hier een betalingsmogelijkheid kiezen. Na het selecteren van de betalingsmogelijkheid heb je de mogelijkheid om in het overzichtsscherm je gegevens te controleren. Als al jouw gegevens kloppen kun je jouw bestelling afronden door op "Koop nu" te klikken. Je ontvangt een bevestiging van jouw bestelling per e-mail en je vindt deze tevens in je account onder "Mijn bestellingen".

  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

    Je kunt altijd bijhouden wat de status van jouw bestelling is. Je vindt dit overzicht in het menu linksboven op de site onder "Mijn bestellingen" onder "Welkom ...!".

  • Kan ik nadien meerdere bestellingen samenvoegen?

    Vanwege technische redenen is het helaas niet mogelijk om achteraf meerdere bestellingen samen te voegen. Bedenk dus voordat je bestelt of je alle producten hebt geselecteerd waar je interesse in hebt.

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als je jouw volledige bestelling of een deel daarvan wenst te annuleren, neem dan gerust contact met ons op. We vragen je dan jouw bestelnummer te vermelden en welke artikelen van jouw bestelling je wenst te annuleren. Als jouw bestelling reeds onderweg is, dan kun je jouw bestelling retourneren.


Vragen over je Betalingen & Onze Antwoorden

  • Welke betalingsmogelijkheden heeft WestwingNow?

    Westwing biedt jou de mogelijkheid om eenvoudig vooraf te betalen via iDeal, PayPal of met je CreditCard. Tijdens het bestelproces kun je kiezen welke betalingsmogelijkheid jouw voorkeur heeft.

  • Wanneer moet de bestelling betaald worden?

    De totale kosten van je bestellingen worden onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling door WestwingNow verzameld.

  • Hoe werkt een vooruitbetaling?

    Vooruitbetalen is een traditionele bankoverschrijving. Tijdens het bestelproces worden er geen bankgegevens van jou gevraagd. Na het afronden van je bestelling ontvang je een e-mail met alle bankgegevens van WestwingNow waarnaar je vervolgens de betaling kan overmaken. Hierna vragen wij je het bedrag over te maken op het aangegeven WestwingNow rekeningnummer. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, wordt de bestelling verzonden.

      De bankgegevens van WestwingNow voor een vooruitbetaling zijn:
    • Begunstigde: Westwing GmbH
    • Bank: Deutsche Bank, München
    • IBAN: DE30 7007 0010 0402 4899 08
    • BIC (S.W.I.F.T): DEUTDEMMXXX
    • Betalingskenmerk: Naam / Achternaam / Ordernummer
  • Zijn mijn betalingsgegevens en andere transacties beschermd?

    Westwing hecht grote waarde aan de veiligheid van jouw gegevens. Als onderdeel van de registratie als lid op Westwing.nl wordt je gevraagd om enkele persoonlijke gegevens te verstrekken. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld en in overeenstemming met de relevante wettelijke voorschriften, in het bijzonder degenen die behandeld worden zoals de wet bescherming persoonsgegevens (Wpb) omschrijft. Om jouw gegevens te beveiligen tijdens de online betaling, is het systeem beveiligd met geavanceerde encryptie technieken zoals het Secure Socket Layer (SSL). De SSL is een erkend standaardprotocol dat zorgt voor veilige gegevensuitwisseling.


Vragen over WestwingNow Bezorging & Onze Antwoorden

  • Hoe verzend WestwingNow de producten?

    Je bestelling kan op twee manieren bij jou worden afgeleverd: door PostNL (kleinere pakketten) of door door de Premium Bezorgservice van PostNL: Extra@Home (voor meubels en grotere pakketten).

    PostNL
    Het merendeel van de pakketten wordt door PostNL afgeleverd. Het is helaas niet mogelijk om vooraf zelf een aflevertijdstip aan te geven. In het geval dat je niet thuis bent tijdens de aflevering, zal de bestelling later nogmaals bij jou worden aangeboden. Mocht je bij de tweede poging ook niet thuis zijn, dan zal er een notitie worden achtergelaten waarop vermeld staat waar je jouw bestelling kunt afhalen. Jouw bestelling wordt maximaal twee weken voor je bewaard.

    PostNL Extra@Home
    In het geval je grotere items besteld hebt, zal jouw bestelling afgeleverd worden door de Premium Bezorgservice van PostNL: Extra@Home. Zodra de bestelling is aangekomen in het magazijn van Extra@Home zullen zij een bezorgkalender naar je toe e-mailen. Je kunt via deze e-mail een besteldatum kiezen die voor jou het beste uitkomt. Op de avond voor de levering ontvang je een afspraakbevestiging per e-mail en op de ochtend zelf een e-mail met het tijdvak van de bezorging. Het product zal door PostNL Extra@Home op de gewenste plek bij je thuis worden geplaatst. Houd er rekening mee dat deze plek wel goed bereikbaar moet zijn via de trap of lift.

  • Kan ik de producten ook zelf afhalen?

    De producten zelf afhalen is bij Westwing helaas niet mogelijk gezien het feit dat WestwingNow een online interieurshop is, zonder fysieke winkel of showroom.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    De standaard verzendkosten bedragen €3,95 per bestelling. Bestellingen vanaf €20 worden gratis verzonden. Het product zal op de gewenste plek in jouw huis worden geplaatst. Wel dient deze plek goed bereikbaar te zijn via de trap of lift.
    Indien er een verhuislift nodig is zullen de kosten hiervoor voor eigen rekening komen. Tegen een meerprijs is het binnen Nederland ook mogelijk dit via PostNL Extra@Home te regelen. Mocht je hier gebruik van willen maken, dan kun je het best telefonisch contact opnemen met PostNL Extra@Home op 088 - 23 63 774.

  • Hoelang duurt de levering van mijn bestelling?

    Levertijden van de producten die op onze website worden aangeboden variëren per product. In de productomschrijving wordt naast het product aangegeven wat de verwachte levertijd van het product is.

    Na het plaatsen van je bestelling kun je de levertijd terugvinden in je account onder “Mijn bestellingen”. Hier klik je op je ordernummer, waarna je bestelbevestiging verschijnt. Hierop kun je de verwachte levertijd aflezen vanaf het moment dat je besteld hebt.

    Enkele dagen voordat je bestelling wordt afgeleverd, zal er automatisch een Track & Trace link naar je worden verzonden. Met deze link kun je je bestelling volgen. In het geval je grote meubels hebt besteld die bezorgd worden door PostNL Extra@Home zal er een e-mail verstuurd worden met een kalender om een bezorgdatum te kiezen.

  • Bezorgt WestwingNow ook buiten Nederland?

    Jazeker, als je woonachtig bent in het Vlaamse gedeelte van België kun je ook op www.westwing.nl bestellen.


Vragen over Retourneren & Onze Antwoorden

  • Retourtermijn

    Voldoet de bestelling niet aan je verwachtingen om wat voor reden dan ook, dan kun je het zonder opgave van redenen gratis retourneren. Houd er rekening mee dat je de bestelling binnen 30 dagen dient te herroepen. De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je online een retouraanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd worden en bij ons afgeleverd zijn.

    Binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de verzendkosten, terug. Uiteraard mogen wij wachten met terugbetalen, totdat wij de producten hebben ontvangen of je kunt aantonen de producten te hebben teruggestuurd. Indien er aan de geretourneerde producten schade is geconstateerd, brengen wij deze waardevermindering in rekening. Dit doen we als deze schade is ontstaan door méér te doen met de producten dan noodzakelijk is om te bekijken of je deze wenst te houden en of het is wat je wenst.

  • Hoe kan ik een bestelling retourneren?

    Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met het product dat je bij ons gekocht hebt. Mocht dit toch niet het geval zijn, dan kun je bij ons altijd binnen 30 dagen gratis retourneren. Hieronder vind je de instructies voor een snelle afhandeling:

    1. Log in op je account en ga naar “Mijn bestellingen”.
    2. Ga naar je bestelling en selecteer de producten die je retour wilt sturen.
    3. Doorloop de retouraanvraag. Afhankelijk van het formaat en gewicht van het product ontvang je direct het retourlabel óf binnen 24u instructies per mail.
    4. In de instructies die je ontvangt vind je alle informatie over de verdere afhandeling van je retourzending.

    Naast het standaard retourproces kun je ook altijd gebruik maken van het Europese modelformulier van het herroepingsrecht dat is bijgevoegd in de bestelbevestiging. Wel zijn in dit geval de kosten voor het retourneren voor eigen rekening.

  • In welke gevallen wordt mijn product thuis opgehaald?

    Er zijn twee situaties waarin je product/pakket thuis gratis wordt opgehaald door onze koerier PostNL Extra@Home:

    • Indien je product ook op afspraak is geleverd door onze koerier PostNL Extra@Home.
    • Indien de je pakket groter is dan (175cm * 78cm * 58cm) of zwaarder is dan 30kg.

    In alle andere gevallen kun je het pakket gewoon afleveren bij een PostNL of Bpost (België) servicepunt bij jou in de buurt. Aangezien er duidelijke afspraken met de servicepunten zijn gemaakt zullen zij het pakket altijd (moeten) aannemen.

    Mocht je pakket niet binnen één van deze categorieën vallen, dan kan het tegen een meerprijs van €50,- (kostprijs) worden opgehaald door onze koerier PostNL Extra@Home. Uiteraard is het ook mogelijk om zelf een koerier in te schakelen (kosten voor eigen rekening). Het pakket kan dan retour gestuurd worden naar: Westwing Home & Living, Antwoordnummer 1640, 7550 WB Hengelo, Nederland. Vermeld in dit geval duidelijk het ordernummer op de doos.

  • Heb ik bij WestwingNow garantie op mijn producten?

    Westwing streeft naar producten met de beste kwaliteit. Toch kan het voorkomen dat je een product ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je dit in gebruik hebt genomen. Daarom is op je aankoop bij Westwing altijd de wettelijke garantie van toepassing. Hierbij volgen wij dan ook de wet.

  • Product beschadigd of defect?

    Dat is erg vervelend en we zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing. In een paar eenvoudige stappen kun je de beschadiging bij ons melden:

    1. Log in op je account en ga naar “Mijn bestellingen”.
    2. Ga naar je bestelling en selecteer het product dat beschadigd is.
    3. Selecteer de reden “Product beschadigd/defect”, geef een duidelijke omschrijving van de beschadiging en upload foto’s waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is.
    4. Wij komen dan binnen 24u met een reactie en een passende oplossing.

  • Wanneer en hoe krijg ik mijn betaling terug?

    Je krijgt je betaling zo spoedig mogelijk terug nadat de geretourneerde bestelling bij ons aangekomen is. De retourzending naar Duitsland inclusief verwerking in het verzendhuis neemt gemiddeld twee weken in beslag. Vervolgens zullen wij per e-mail de ontvangst van de producten bevestigen en binnen vijf werkdagen het aankoopbedrag terugstorten op de rekening waarmee je de aankoop hebt gedaan. In het geval dat je bestelling met onze koerier PostNL Extra@Home is opgehaald zal het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen na de retour teruggestort worden. Is het meer dan drie weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is het bedrag nog steeds niet teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste contact opnemen met ons.


Vragen over Cadeaubonnen & Onze Antwoorden

  • Welke soorten cadeaubonnen biedt WestwingNow?

    WestwingNow biedt verschillende cadeaubonnen. Er zijn cadeaubonnen om zelf thuis uit te printen, maar we hebben ook cadeaubonnen die zijn gedrukt op hoogwaardig papier die je per post ontvangt. Beide varianten zijn beschikbaar met de waarden €20, €50, €100, €200 en €500. Je kunt ze vinden door "cadeaubon" in te voeren in het zoekveld.

  • Hoe werkt het bestellen en verzenden van een cadeaubon?

    Als je een cadeaubon wil kopen, voer je in het zoekveld op onze website "cadeaubon" in. Vervolgens selecteer je de gewenste cadeaubon en de waarde van de cadeaubon. Zodra je je bestelling hebt voltooid, sturen wij je – indien je hebt gekozen voor een zelf te printen cadeaubon - een paar minuten later een email met een link naar deze cadeaubon. Houd er rekening mee dat we je de link naar je cadeaubon pas kunnen sturen na ontvangst van het geld op onze rekening. Indien je hebt gekozen voor een voorgedrukte bon op hoogwaardig papier, zullen wij deze met een levertijd van 2-4 werkdagen opsturen naar het opgegeven adres. Bovendien sturen we je – op het moment dat de cadeaubon verzonden wordt - een activeringslink per email. Zodra je erop klikt, is je cadeaubon klaar voor gebruik.

  • Ik heb een cadeaubon ontvangen van WestwingNow. Hoe kan ik deze inwisselen?

    Cadeaubonnen kunnen worden ingewisseld bij elke bestelling. Tijdens de stap “bevestiging” in het bestelproces, voer je de code die op je cadeaubon staat in bij "heeft u een voucher?" Klik vervolgens op "inwisselen". Het cadeaubonbedrag wordt dan direct van het totale bedrag afgetrokken.


Vragen over Vouchers & Onze Antwoorden

  • Waar vind ik mijn vouchers?

    Je vouchers vind je linksboven op de website onder je account en vervolgens onder "Mijn vouchers". Hier vind je ook de waarde van de vouchers, de geldigheidsduur ervan en de minimale orderwaarde.

  • Hoe gebruik ik mijn voucher?

    Als je de producten hebt uitgezocht en in je winkelmandje hebt geplaatst, ga je ''Door naar de kassa'' om je producten af te rekenen. Zodra je in je winkelmandje zit, kun je via het kopje "gebruik voucher" je voucher toevoegen

  • Wat zijn de voorwaarden voor het gebruiken van vouchers?

    Per bestelling kun je slechts één voucher gebruiken. Vouchers zijn niet tussen leden onderling uit te wisselen. Je kunt de vouchers niet gebruiken om de verzendkosten te drukken of op te heffen. Let erop dat vouchers slechts een beperkte geldigheidsduur hebben en gebonden kunnen zijn aan een minimale orderwaarde. Let erop dat als je je bestelling retourneert, je je voucher helaas kwijtraakt.

  • Wat gebeurt er met een voucher als ik een product retourneer?

    Wanneer je een bestelling retourneert, ben je helaas je voucher kwijt. Als het product echter defect of onvolledig is, ontvang je van ons een nieuwe voucher. Ook wanneer je een voucher hebt gebruikt die wij ter compensatie hebben aangeboden zal deze weer aan je account worden toegevoegd. Deze vouchers zijn te herkennen aan de beginletters "CC".


Overige Vragen & Onze Antwoorden

  • Hoe kan ik WestwingNow over problemen op de site berichten?

    Wanneer je problemen ervaart op de website of bijvoorbeeld bij het inloggen, kun je een e-mail sturen naar klantenservice@westwing.nl. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen om het probleem op te lossen.

  • Ik zou graag met WestwingNow willen samenwerken, tot wie moet ik mij richten?

    Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken. Je kunt met ons in contact komen via klantenservice@westwing.nl.


Vragen over Contact met WestwingNow & Onze Antwoorden

  • Hoe en waar kan ik feedback geven?

    Heb je op- of aanmerkingen dan kun je contact opnemen via het volgende e-mailadres: klantenservice@westwing.nl.

  • Wat doet Westwing met mijn klacht?

    Uiteraard doen wij ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Heb je toch een klacht, dan vragen wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Je ontvangt dan binnen 1 week een bericht van ons. Wanneer wij je klacht niet kunnen oplossen kun je indien gewenst ook gebruik maken van de diensten van de geschillencommissie via www.sgc.nl.
    Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  • Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

    Kan je geen antwoord op jouw vraag vinden bij de veelgestelde vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@westwing.nl of door ons te bellen op +31 (85) 8889079 (ma - vrij: 9u-18u).