Algemene Vragen & Onze Antwoorden

  • Wat is WestwingNow?

    WestwingNow is jouw nieuwe interieurshop met een vast assortiment. Hier kun je altijd en in alle rust uit een brede selectie aan producten shoppen. Wanneer je naar dat ene speciale product op zoek bent, kan je het hier binnen no time vinden en heb je het binnen enkele dagen in huis – de meeste producten worden al binnen 3-5 dagen bij je thuis afgeleverd.

    Natuurlijk bieden wij jou bij WestwingNow ook veel inspiratie: onder het kopje “WestwingNow Looks” kan je vele woonstijlen vinden die speciaal door onze interieurexperts zijn uitgezocht om jou te inspireren. En alle deze items zijn ook direct te bestellen – makkelijk toch? Veel plezier bij het inrichten van je huis!

  • Wat is het verschil tussen WestwingNow en Westwing?

    Westwing Home & Living biedt jou met de shopping club www.westwing.nlwww.westwing.nl en de online interieurshop www.westwingnow.nl www.westwingnow.nl alles voor een prachtig interieur en stijlvolle inrichting van jouw huis. Je kan hier hier klikken voor meer informatie over het verschil tussen beide sites.


Jouw vragen over Accountinstellingen & Onze Antwoorden

  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Je bent je wachtwoord vergeten? Geen probleem - klik op de login-site op "wachtwoord vergeten"? en vul in het lege veld jouw e-mailadres in, die je voor jouw registratie bij Westwing gebruikt hebt. Wij versturen daaropvolgend naar het opgegeven e-mailadres een link. Als je deze link aanklikt en hebt bevestigd, kun je voor jouw account zelfstandig een nieuw wachtwoord opgeven.

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

    Je kunt jouw wachtwoord te allen tijde veranderen. Je dient je hiervoor in te loggen bij Westwing, klik vervolgens op "Welkom,...." en vervolgens op "Mijn inloggegevens" (linksboven op de website). Onder "wachtwoord veranderen" vul je in het eerste vrije veld uw huidige wachtwoord en direct daaronder het nieuwe wachtwoord in. Ter bevestiging van jouw nieuwe wachtwoord dien je afsluitend nogmaals op "wachtwoord bevestigen" te klikken.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres veranderen?

    Je kunt jouw e-mailadres snel en eenvoudig veranderen. Je dient je hiervoor in te loggen bij Westwing en vervolgens te klikken op "Welkom,...." en op "Mijn inloggegevens" (linksboven op de website), hier kun je onder contactinformatie jouw e-mailadres zien. Je wijzigt je e-mailadres door in het veld "e-mail" een nieuw e-mailadres in te voeren. Klik vervolgens onderaan op de button "opslaan".

  • Zijn mijn persoonsgegevens bij Westwing beschermd?

    Wij hechten veel belang aan de veiligheid van jouw gegevens en behandelen ze volgens de strenge eisen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Telemediawet. Heb je nog meer vragen over dit onderwerp? Mail dan naar onze klantenservice.

  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Je kunt makkelijk zelf jouw nieuwsbriefinstellingen aanpassen. Mocht je jouw account volledig willen verwijderen, stuur dan een mail naar klantenservice met daarin duidelijk vermeld het e-mailadres waarop je de nieuwsbrieven ontvangt.


Jouw Vragen over Bestellingen & Onze Antwoorden

  • Hoe kan ik bij WestwingNow bestellen?

    Bestellen bij Westwing is heel eenvoudig. Wanneer je jouw favoriete producten in jouw winkelmandje hebt geplaatst en eventuele vouchers aan je bestelling hebt toegevoegd, klik op de knop "Naar kassa". Wanneer je voor het eerst bij Westwing bestelt opent zich een nieuw venster waar jouw rekeningnummer en afleveradres wordt gevraagd. Ook kan je hier een betalingsmogelijkheid kiezen. Na het selecteren van de betalingsmogelijkheid heb je de mogelijkheid om in het overzichtsscherm je gegevens te controleren. Als al jouw gegevens kloppen kun je jouw bestelling afronden door op "Koop nu" te klikken. Je ontvangt een bevestiging van jouw bestelling per e-mail en je vindt deze tevens in je account onder "Mijn bestellingen".

  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

    Je kunt altijd bijhouden wat de status van jouw bestelling is. Je vindt dit overzicht in het menu linksboven op de site onder "Mijn bestellingen" onder "Welkom ...!".

  • Kan ik nadien meerdere bestellingen samenvoegen?

    Vanwege technische redenen is het helaas niet mogelijk om achteraf meerdere bestellingen samen te voegen. Bedenk dus voordat je bestelt of je alle producten hebt geselecteerd waar je interesse in hebt.

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als je jouw volledige bestelling of een deel daarvan wenst te annuleren, neem dan gerust contact met ons op. We vragen je dan jouw bestelnummer te vermelden en welke artikelen van jouw bestelling je wenst te annuleren. Als jouw bestelling reeds onderweg is, dan kun je jouw bestelling retourneren.


Vragen over je Betalingen & Onze Antwoorden

  • Welke betalingsmogelijkheden heeft WestwingNow?

    Westwing biedt jou de mogelijkheid om eenvoudig vooraf te betalen via iDeal, PayPal of met je CreditCard. Bij het bestelproces kun je kiezen welke betalingsmogelijkheid jouw voorkeur heeft.

  • Wanneer moet de bestelling betaald worden?

    De totale kosten van jouw bestellingen worden onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling door WestwingNow verzameld.

  • Hoe werkt een vooruitbetaling?

    Vooruitbetalen is een traditionele bankoverschrijving. Tijdens het bestelproces worden er geen bankgegevens van jou gevraagd. Na het afronden van jou bestelling ontvang je een mail met alle bankgegevens van WestwingNow waarnaar je de betaling kan overmaken. Hierna graag het bedrag overmaken op het aangegeven WestwingNow rekeningnummer. Zodra wij de betaling ontvangen hebben wordt de bestelling naar jou toe verzonden.

      De bankgegevens van WestwingNow voor een vooruitbetaling zijn:
    • Begunstigde: Westwing GmbH
    • Bank: Deutsche Bank, München
    • IBAN: DE30 7007 0010 0402 4899 08
    • BIC (S.W.I.F.T): DEUTDEMMXXX
    • Betalingskenmerk: Naam / Achternaam / Ordernummer
  • Zijn mijn betalingsgegevens en andere transacties beschermd?

    Westwing hecht grote waarde aan de veiligheid van jouw gegevens. Als onderdeel van de registratie als lid op Westwing.nl wordt je gevraagd om enkele persoonlijke gegevens te verstrekken. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld en in overeenstemming met de relevante wettelijke voorschriften, in het bijzonder degenen die behandeld worden zoals de wet bescherming persoonsgegevens (Wpb) omschrijft. Om jouw gegevens te beveiligen in de online betaling is het systeem beveiligd met geavanceerde encryptie technieken zoals het Secure Socket Layer (SSL). De SSL is een erkend standaardprotocol dat zorgt voor veilige gegevensuitwisseling.


Vragen over WestwingNow Bezorging & Onze Antwoorden

  • Hoe verzend WestwingNow de producten?

    Uw bestelling kan op twee manieren bij jou worden afgeleverd: door PostNL (kleinere pakketten) of door onze koerier JP Haarlem (voor meubels en grotere pakketten).

    PostNL
    Het merendeel van de pakketten wordt door PostNL afgeleverd. Het is helaas niet mogelijk om vooraf zelf een aflevertijdstip aan te geven. In het geval je niet thuis bent bij de aflevering zal de bestelling later nogmaals bij jou worden aangeboden. Mocht je bij de tweede poging ook niet thuis zijn, dan zal er een notitie worden achtergelaten waarop vermeld staat waar je jouw bestelling kunt afhalen. Jouw bestelling wordt maximaal twee weken voor je bewaard.

    JP Haarlem
    In het geval je grotere items besteld hebt zal jouw bestelling afgeleverd worden door onze koerier JP Haarlem. Zij zullen voor de levering contact met jou opnemen om een afleverafspraak te maken.

  • Kan ik de producten ook zelf afhalen?

    De producten zelf afhalen is bij Westwing helaas niet mogelijk gezien het feit dat WestwingNow een online interieurshop is, zonder fysieke winkel of showroom.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    De standaard verzendkosten bedragen €3,95 per bestelling. Bestellingen vanaf €20 zijn verzendkostvrij. Het product zal op op de gewenste plek in jouw huis worden geplaatst. Wel dient deze plek goed bereikbaar te zijn (via de trap).
    Indien er een verhuislift nodig is zullen de kosten hiervoor voor eigen rekening komen. Tegen een meerprijs van €150,- is het binnen Nederland ook mogelijk deze via onze koerier JP Haarlem te regelen. Mocht je hier gebruik van willen maken, dan kun je dit aangeven bij het maken van de afleverafspraak.

  • Hoelang duurt de levering van mijn bestelling?

    Levertijden van de producten die op onze site worden aangeboden variëren per product. In de productomschrijving naast het product wordt aangegeven wat de verwachte levertijd van het product is.

    Na het plaatsen van jouw bestelling kun je de levertijd terugvinden in jouw account onder “Mijn bestellingen”. Hier klik je op jouw ordernummer, waarna jouw bestelbevestiging verschijnt. Hierop kun je de verwachte levertijd vanaf het moment dat je besteld hebt aflezen.

    Enkele dagen voor je bestelling wordt afgeleverd zal er automatisch een Track & Trace link naar jou worden verzonden. Met deze link kunt je jouw bestelling nauwlettend volgen. Deze link wordt overigens niet verzonden in het geval je grote meubels hebt besteld die met onze koerier JP Haarlem bezorgd worden. Zij zullen namelijk rechtstreeks contact met jou opnemen.

  • Bezorgt WestwingNow ook buiten Nederland?

    Jazeker, als je woonachtig bent in het Vlaamse gedeelte van België kun je ook op www.westwingnow.nl bestellen.


Vragen over Retourneren & Onze Antwoorden

  • Retourtermijn

    Voldoet de bestelling niet aan je verwachtingen om wat voor reden dan ook, dan kun je het zonder opgave van redenen gratis retourneren. Houd er rekening mee dat je de bestelling binnen 100 dagen dient te herroepen. De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je online een retouraanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd worden en bij ons afgeleverd zijn.

    Binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de verzendkosten, terug. Uiteraard mogen wij wachten met terugbetalen, totdat wij de producten hebben ontvangen of je kunt aantonen de producten te hebben teruggestuurd. Indien er aan de geretourneerde producten schade is geconstateerd, brengen wij deze waardevermindering in rekening. Dit doen we als deze schade is ontstaan door méér te doen met de producten dan noodzakelijk is om te bekijken of je deze wenst te houden en of het is wat je wenst.

  • Hoe kan ik een bestelling retourneren?

    Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met het product dat je bij ons gekocht hebt. Mocht dit toch niet het geval zijn, dan kun je bij ons altijd binnen 100 dagen gratis retourneren. Hieronder vind je de instructies voor een snelle afhandeling:

    1. Log in op je account en ga naar “Mijn bestellingen”.
    2. Ga naar je bestelling en selecteer de producten die je retour wilt sturen.
    3. Doorloop de retouraanvraag, en afhankelijk van het formaat en gewicht van het product ontvang je direct het retourlabel óf binnen 24u instructies per mail.
    4. In de instructies die je ontvangt vind je alle informatie over de verdere afhandeling van je retourzending.

    Naast het standaard retourproces kun je ook altijd gebruik maken van het Europese modelformulier van het herroepingsrecht dat is bijgevoegd in de bestelbevestiging. Wel zijn in dit geval de kosten voor het retourneren voor eigen rekening.

  • In welke gevallen wordt mijn product thuis opgehaald?

    Er zijn twee situaties waarin je product/pakket thuis gratis wordt opgehaald door onze koerier JP Haarlem:

    • Indien je product ook op afspraak is geleverd door onze koerier JP Haarlem.
    • Indien de je pakket groter is dan (175cm * 78cm * 58cm) of zwaarder is dan 30kg.

    In alle andere gevallen kun je het pakket gewoon afleveren bij een PostNL of Bpost (België) servicepunt bij jou in de buurt. Aangezien er duidelijke afspraken met de servicepunten zijn gemaakt zullen zij het pakket altijd (moeten) aannemen.

    Mocht je pakket niet aan in één van deze categoriën vallen dan kan het tegen een meerprijs van €50,- (kostprijs) worden opgehaald door onze koerier JP Haarlem. Uiteraard is het ook mogelijk om zelf een koerier in te schakelen (kosten voor eigen rekening). Het pakket kan dan retour gestuurd worden naar: Westwing Home & Living, Antwoordnummer 1640, 7550 WB Hengelo, Nederland. Vermeld in dit geval duidelijk het ordernummer op de doos.

  • Heb ik bij WestwingNow garantie op mijn producten?

    Westwing streeft naar producten met de beste kwaliteit. Toch kan het voorkomen dat u een product ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat u dit in gebruik heeft genomen. Daarom is op uw aankoop bij Westwing altijd de wettelijke garantie van toepassing. Hierbij volgen wij dan ook de wet.

  • Product beschadigd of defect?

    Dat is erg vervelend en we zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing. In een paar eenvoudige stappen kun je de beschadiging bij ons melden:

    1. Log in op je account en ga naar “Mijn bestellingen”.
    2. Ga naar je bestelling en selecteer het product dat beschadigd is.
    3. Selecteer de reden “Product beschadigd/defect”, geef een duidelijke omschrijving van de beschadiging en upload foto’s waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is.
    4. Wij komen dan binnen 24u met een reactie en passende oplossing.

  • Wanneer en hoe krijg ik mijn betaling terug?

    U krijgt uw betaling zo spoedig mogelijk terug nadat de geretourneerde bestelling bij ons aangekomen is. De retourzending naar Duitsland inclusief verwerking in het verzendhuis neemt gemiddeld twee weken in beslag. Vervolgens zullen wij u per e-mail de ontvangst van de producten bevestigen en binnen vijf werkdagen het aankoopbedrag terugstorten op de rekening waarmee u de aankoop heeft gedaan. In het geval uw bestelling met onze koerier JP Haarlem is opgehaald zal het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen na de retour teruggestort worden. Is het meer dan drie weken geleden dat u iets retour heeft gestuurd en is het bedrag nog steeds niet teruggestort op uw bankrekening, dan kunt u het beste contact opnemen met ons.


Vragen over Vouchers & Onze Antwoorden

  • Waar vind ik mijn vouchers?

    Uw vouchers vindt u linksboven op de website onder uw account en vervolgens onder "Mijn vouchers". Hier vindt u ook de waarde van de vouchers, de geldigheidsduur ervan en de minimale orderwaarde.

  • Hoe gebruik ik mijn voucher?

    Als u de producten heeft uitgezocht en in uw winkelmandje heeft geplaatst, gaat u ''Door naar de kassa'' om uw producten af te rekenen. Zodra u in uw winkelmandje zit, kunt u via het kopje "gebruik voucher" uw voucher gebruiken.

  • Wat zijn de voorwaarden voor het gebruiken van vouchers?

    Per bestelling kunt u slechts één voucher gebruiken. Vouchers zijn niet tussen leden onderling uit te wisselen. U kunt de vouchers niet gebruiken om de verzendkosten te drukken of op te heffen. Let erop dat vouchers slechts een beperkte geldigheidsduur hebben en gebonden kunnen zijn aan een minimale orderwaarde. Let erop dat als u uw bestelling retourneert u uw voucher helaas kwijtraakt.

  • Wat gebeurt er met een voucher als ik een product retourneer?

    Wanneer u een bestelling retourneert, bent u helaas uw voucher kwijt. Als het product echter defect of onvolledig is, ontvangt u van ons een nieuwe voucher. Ook ingeval u een voucher heeft gebruikt die wij ter compensatie hebben aangeboden zal deze weer aan uw account worden toegevoegd. Deze vouchers zijn te herkennen aan de beginletters "CC".


Overige Vragen & Onze Antwoorden

  • Hoe kan ik WestwingNow over problemen op de site berichten?

    Wanneer u problemen ervaart op de website of bijvoorbeeld bij het inloggen, kunt u een mail sturen naar klantenservice@westwingnow.nl. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen om het probleem op te lossen.

  • Ik zou graag met WestwingNow willen samenwerken, tot wie moet ik mij richten?

    Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken. U kunt met ons in contact komen via klantenservice@westwingnow.nl.


Vragen over Contact met WestwingNow & Onze Antwoorden

  • Hoe en waar kan ik feedback geven?

    Heeft u op- of aanmerkingen dan kunt u contact opnemen via het volgende e-mailadres: klantenservice@westwingnow.nl.

  • Wat doet Westwing met mijn klacht?

    Uiteraard doen wij ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Heeft u toch een klacht, dan vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice. U ontvangt dan binnen 1 week een bericht van ons. Wanneer wij uw klacht niet kunnen oplossen kunt u indien gewenst ook gebruik maken van de diensten van de geschillencommissie via www.sgc.nl.
    Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  • Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

    Kan je geen antwoord op jouw vraag vinden bij de veelgestelde vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@westwingnow.nl of door ons te bellen op 020-7602010 (ma - vrij: 9u-18u).